نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی زرند > اخبار > ایام فاطمیه: شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) بر شیعیان تسلیت باد
۱۵۸ بازدید

شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) بر شیعیان تسلیت باد

ایام فاطمیه: شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) بر شیعیان تسلیت باد

ما زنده به لطف و رحمت زهرائیم

مامور برای خدمت زهرائیم

روزی که تمام خلق حیران هستند

ما منتظر شفاعت زهرائیم…

با توجه به اینکه رحلت پیامبر (ص) در ۲۸ صفر اتفاق افتاد، با استناد بر روایت مبنی بر ۷۵ روز فاصله بین رحلت پیامبر (ص) و وفات حضرت فاطمه (س)، از ۱۳ تا ۱۵ جمادی الاول را فاطمیه اول و با استناد بر روایت ۹۵ روز، شهادت آن حضرت در روز‌های بین ۳ تا ۵ جمادی الثانی می‌باشد که آن را ایام فاطمیه دوم می‌نامند.

علت اینکه ۳ روز در هر ماه به عنوان روز شهادت حضرت فاطمه (س) معرفی شده این می‌باشد که ممکن است ماه‌های قمری بین رحلت پیامبر (ص) تا شهادت حضرت فاطمه (س) ۲۹ روزه بوده باشد.

یک روایت از شهادت حضرت فاطمه (س) در تقویم ۱۴۰۱ روز پنجشنه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ می‌باشد و و بنابر روایت دیگر، شهادت حضرت فاطمه در سال ۱۴۰۱ سه شنبه ۶ دی ماه می‌باشد و مجموعا ۲۰ روز به عنوان ایام فاطمیه در نظر گرفته می‌شود که به آن ایام فاطمیه ۱۴۰۱ گفته می‌شود.
حضرت فاطمه (س) یکی از پنج تن آل عبا و چهارده معصوم است که پیامبر اکرم (ص) او را برترین زن دو عالم معرفی کرده است. پدر ایشان حضرت محمد (ص) و مادرشان خدیجه کبری (س) نام دارد. حضرت زهرا (س) همسر امام علی (ع) و مادر گرانقدر امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و ام‌کلثوم است. در قرآن کریم آیه تطهیر، سوره کوثر، آیه اطعام و آیه مودت در شأن این بانوی بزرگوار نازل شده است. حضرت زهرا (س) در بیستم جمادی‌الثانی سال پنجم پس از بعثت در مکه مکرمه به دنیا آمد

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا